May 5, 2010

First Saturday together....(Cont)

Waaduh..waadduuhh...memang teramatlah sibuknya aku hari ni...kepada Cik Junaini...hahaha..nampak sangat ke muka aku stress tadi...giler bengang aku...bagi keje kul 5.15 petang,waktu pejabat habis kul 5.45 petang...nak benda tu siap by today gak..dah lah nak gi shopping beli baju nak matching ngan tudung thunder bolt yang baru dapat tadi...dah tak leh nak cover dah tahap kebengangan aku tadi..kira memang tahap dewa-dewi dah bengang aku...apasallah suka sangat dia buat aku stress...klu bayar gaji aku setimpal dengan apa yang aku buat x per gak...haih!!memang sangat tak puashati ni...dah lah 2 hari x dapat nak lunch ngan Cik Junaini dan Puan Maznita...gosip2 pun x sempat nih...tensi,tensi...


Okay..dah cukup meluahkan rasa x puashati...yang penting tadi pas abis keje dapat kuar gi shopping gak kat One Utama ngan my 2 beloved guys...beli baju tuk family photoshoot this Friday...tempat dah book...photographer dah book...baju semua dah matching dan siap...Alhamdulillah...hmmm...teringat perkara ni hilang semua stress yang ada..kira terapi yang sangat baik di kala ini...hehehe...betullah orang kata..keluarga kita adalah terapi yang terbaik sekali jika terlalu sibuk dan stress dengan kerja...perkara yang paling seronok lagi2 bila balik tadi Rizqullah senyum kat mama...Ya Allah...sangatlah happy hati ini...sbb biasanya bila mama balik lambat,Rizqullah akan merajuk...tapi tadi Alhamdulillah...dia ok jer....maybe sbb dia tau nak jalan2 shopping ngan mama dan ayah kooootttt....

Masa kat opis tadi ayah pun ada sama temankan mama kejap sementara mama siapkan keje yang diassign saat2 akhir...boleh tak aku x sedar pun rupanya cik abang ku ada bawak teddy bear kecik dari Starbuck tuk aku..dalam kalut nak siapkan keje...memang x pandang langsung apa yang dia bawak...patutlah dia dok cakap..."Sayang,apa kata u makan dulu sikit apa yang I beli tu..cuba tengok apa dalam paper bag tu..."...hahahaha... serius x amik port pun...siap cakap kat dia..."Nantilah yer dear I makan,I nak siapkan keje ni cepat...leh balik,x sabar nak jumpa Rizqullah ni"...hehehe..mengong x aku...buat suamiku hampa dengan suprise x menjadi dia...hahaha..this is the most reason aku sayang sangat kat dia...he always has sweet suprise for me...lagi2 suprise dia selalu dibuat masa aku tgh stress yang amat sangat...

Kalau tidak dengan jambangan bunga atau sekotak coklat...pasti ada little teddy bear tuk aku...dan teddy bear yang diberi tadi menambahkan lagi koleksi teddy bear Starbucks....setakat ni dah ada yang dari Japan,Korea,Malaysia dan tak ingat lagi dah...hehehe..maklumlah seme dah masuk kotak coz x mo Rizqullah amik...hehehe..apapun,suprise suamiku tetap menjadi sebab akhirnya dalam kereta aku bukak paper bag dan jumpa teddy bear tu...alahaaaiii...sweeetnya suamiku ini...

Hmmm..cukup merapu setakat ni...hati tengah berbunga-bunga cinta ni...walaupun stress satu hari...namun sangat berbaloi bila dapat bersama keluarga yang tercinta...

Okay..jom sambung cerita bergambar sambungan dari entry semalam...jadi,layankan sajalah yaaa...mama Rizqullah sebenarnya tgh di sampuk penyakit angau pas dapat teddy bear tadi...hihihi...

Jalan @SACC Mall,Shah Alam...
Mak Lang Ida belanja Rizqullah new clothes...
Sempat gak mama dan ayah singgah Maxis Center configure N97...
Tapi x berjaya..kena gi Maxis TTDI or Sunway Piramid...huhuhu..


Pas penat berjalan2 keliling SACC Mall
It's time to recharge balik...
Makan time...this round also Mak Lang Ida yang belanja..
Sorry ya Rizqullah leh tengok je...
Mama ngan ayah je leh makan...
Kitaorg singgah jap kat Palma Cafe...
Oklah tempat ni..not so crowded...
Sesuai tuk orang yang bawak baby...
But kocek kena penuh ya..
the food are bit expensive...

Dinner @Mo'men,Seksyen  7,Shah Alam...
It's arabic food which serve kebab dan few things...
X sempat nak tengok menu coz bz taking care my lil boy...
Kat sini baru I tau yang my MIL ada anak angkat yang ramai...
Tak sangka rupanya husband ku ada banyak 
adik beradik yang dia sendiri pun x kenal...
Hahaha...bantailah...asalkan tak kacau family aku...

Okaylah...cukup untuk malam ini..insyaallah...mama Rizqullah akan update lagi bila ada kelapangan...nak citer our First Sunday together...banyak gak activity kami...sampai Rizqullah terdemam sikit on last Monday...mungkin terlalu penat dan dengan cuaca yang tak menentu...tapi alhamdulillah..malam demam dia dah kebah...mungkin sebab susu ibu yang aku berikan hingga sekarang...mudah2an Allah swt murahkan rezeki anakku ini...dan aku dapat susukan dia hingga 2 tahun..

Hmm...alamak...dah tengah malam ni...okaylah..mama Rizqullah nak singgah few blog especially my blogger member...dah lama tak bertanya kabar mereka...

Till my next entry..salam sayang dan salam persahabatan untuk semua...semoga anda bersemangat untuk berkerja setiap hari...Salamzzzz...

Nota kaki tuk Rizqullah : Tiada apa yang indah di dunia ini selain sekeping hati yang suci dan ikhlas...

2 comments:

mas said...

slm mas...mas juga kan...hehehe...

mas...sakit mata mas bila nk bc n3 mas ni....naik juling nk besokan mata...sorry dear...xclear ler...kale background sama ngn tulisan le...da la com ni masalah n problem...tp tetap suka tgk riz yg debab tuh....hehehe..

Maslina Rosdiana said...

Salam mas...

Thanks sudi singgah sini...patutnya background warna putih...mungkin x abis loading lagi koott..:-)

 
Real Time Web Analytics