June 5, 2010

Day 2 Holiday : Hijaunya pemandangan!!!

Okay...seperti yang dijanjikan mama nak sambung pasal perjalanan pulang dari Alor Setar ke Sungai Petani,tak lah jauh sangat pun Alor Setar ke Sungai Petani...hanya satu jam je...tapi apa yang mama nak sharekan ialah...pemandangan yang ada disepanjang perjalanan ini...


Sesuatu yang tidak dapat dilihat di Kuala Lumpur...sesuatu yang dapat merehatkan mata dan minda kita...nak tahu apa dia...jom tengok apa dia....


|

|

|

|

|

|

Pemandangan yang tidak dapat dilihat di Kuala Lumpur...
Hanya ada di kampung-kanpung je...
Sangat mendamaikan jiwa bila melihat 
kehijauan sawah padi ini...
Lihatlah keindahan alam yang Allah swt 
sediakan untuk umatnya...
INDAH SEKALI...
Kawasan ini adalah tenpat perhentian untuk pemandu2 
berehat...sambil menikmati kehijauan sawah padi yang 
terbentang luas...
Kalau sesiapa yang rasa nak cari ketenangan dan 
nak rehatkan minda dan mata...
Pandanglah kehijauan alam ini...

Aksi Rizqullah nak turun kat tepi sawah padi...
Dia pun suka tengok kehijauan..
Time ni sibuk panjat kat tepi tingkap kete nak kuar ikut ayah...
Sambil tu mulut dok nyanyi..nyanyi...tak tau lagu apa..
Agaknya lagu "The wheel on the bus go round and round..."
Lagu favourite Rizqullah...
Haih...anak mama ni...macam2 daaaa....
Apapun...mama happy dengan kemajuan Rizqullah...
Sometimes mama rasa Rizqullah terlalu cepat membesar...
Rindu mama rasakan masa saat2 memangku anak 
mama ni buat perama kalinya...

Okay...entry pendek dulu yaa...nanti share activity malam kami...makan di kedai Bali-Bali...don't play2 yaaa...Sungai Petani sekarang semua pun ada...ada Village Mall,ada Tesco,ada Arianni...dan macam2 lagi..pesat membangun sungguh kawasan ni...

Yang paling bestnya,banyak tempat nak makan...

Till my next entry...salam sayang dan salam satu Malaysia untuk semua dari kami sekeluarga...

~~Happy weekends~~

2 comments:

Idalara said...

salam..
kak ida penah pegi sg petani dn alor setar berbelas tahu yg lepas...sgt indah pmandangan mcm yg ditunjukkan..rasa damai mata yg memandang.

ibu_Arifa said...

huhu..saya baru balik dari sg petani siang td.. p mkn kenduri kat sana.
suka sgt tgk sawah...mmg asal kat kawasan sawah pun..bestkan..lagi2 kalo dapat main kat tali air tu..time budak2 boleh lah kan..dah tua2 gini malu jer >__<

 
Real Time Web Analytics