June 11, 2010

A Suprise 31st Anniversary Celebration....

Dah hampir setahun arwah abah tinggalkan kami...kejapnya masa berlalu...aku masih lagi terasa yang dia senantiasa ada bersama kami...terasa lagi setiap kali aku keluar bekerja...abah pasti temankan aku sampai ke pintu gate...masih segar semuanya dalam ingatan aku...bagi aku..arwah abah sentiasa ada dalam hati dan fikiran aku..dia sentiasa bersama aku walaupun kemana aku melangkah pergi...


Sesungguhnya aku sungguh bertuah menjadi anak kepada Encik Mohamed Roslan bin Aklan dan juga Puan Masnom binti Hj Rifaie...keduanya ibu dan bapa yang sangat istimewa bagi aku...mereka telah berjaya dalam mendidik aku menjadi seorang yang berjaya...walaupun arwah abah selalu berkeras ngan aku ketika aku membesar...tapi kini aku faham kenapa aku dilakukan begitu...dalam diam....dia mendidik aku menjadi seorang yang tabah dan boleh berdikari sendiri...berani dalam membuat keputusan dan jugak menjadi pembimbing serta pelindung untuk mama dan adik-adikku...


Terima kasih abah...terima kasih mama..I love you both and will always love you both...


Huhuhuhu...teremo sekejap ya...sbbnya 10 June 2010 adalah hari penting untuk kedua ibu dan bapaku...tahun ni adalah ulangtahun yang ke-31 perkahwinan mama dan abah...walaupun abah tiada disamping kami lagi..kerana lebih awal dijemput Allah swt...kami adik-beradik tetap ingat dan meraikannya untuk mama...majlis yang cukup sederhana sahaja yang kami adik-beradik rancangkan untuk mama..tapi memberi seribu satu kenangan yang tidak terungkap dengan kata-kata...


Okaylah...dah tak mau taip panjang-panjang lagi..sebab lagi aku manaip...lagi laju air mata ini mengalir kerana rindukan arwah abah,rindukan bebelan dia,rindukan kasih sayang dia...Ya Allah,Kau tempatkanlah roh arwah abahku di kalangan orang yang dikasihi dan disayangi oleh-Mu...


Dan macam biasa..mama Rizqullah nak mengukap sedikit memori lama yang terakhir bersama arwah...masa ni mama Rizqullah tengah mengandungkan Rizqullah 6 bulan...inilah gambar terakhir yang ada dalam simpanan mama Rizqullah...


Picas tahun lepas...
Suprise 30th anniversary of marriage for abah and mama...
This is the last celebration for him and mama...
**Sila abaikan pakaian mereka ya...
this is suprise yang di buat oleh anak-anak untuk mereka..**
Gambar terakhir yang diambil 15 hari sebelum abah 
tinggalkan kami semua...
Ya Allah..rindu sangat kat abah...

Dan pada tahun ni...kami tetap sambut anniversary ini untuk mama..mungkin mama ingat kami adik-beradik tak ingat akan hari penting dalam hidup dia..permulaan sebuah cerita bahagia antara dia dan abah...tapi tahun ni,kami sambut dengan mama sorang...alangkah indah kalau arwah abah masih ada...tapi kami redha akan ketentuan ilahi...

Tahun ni...kami buat suprise anniversary untuk mama kat "Jom Priok" kat Giant Kelana Jaya...tahun ni cukup 31 tahun mama dan abah bersama...

Okay..jom layan dulu cerita bergambar...

Kami di..Jom Priok,Giant Kelana Jaya...
Tengah tengok menu...
Rizqullah beriya tengok menu...
Macamlah leh baca..hehehe...

Hanya seat Rizqullah sahaja yang reserve ya..
Tuan besar nak duduk..
Hehehe..x derlah..kami dah buat booking kat restoran ni..
Itu yang ada word "Reserve" kat atas meja...

Orang yang diraikan...
Yang memakai tudung biru gelap bercermin mata...
Tersenyum manis...
Itulah mama saya...yang membesarkan saya...
Dan yang menjaga Rizqullah...

Some of the food yang ada di Jom Priok..
Kat sini pun ada buffet steamboat...
Hampir setiap malam kat sini penuh ngan orang...

It's makan time...
Jom makan ya...
Dalam 20 minit gak kami tunggu makanan tuk sampai...

Rizqullah yang sentiasa menjadi tarikan aweks-aweks..
Seme pun nak dokong dia...
Senang mama dan ayah..
Tiap kali gi makan mana-mana...
mesti ada je yang nak tolong jagakan Rizqullah 
while mama dan ayah makan...

Acara utama...
Acara SUPRISE kan mama...
Weee...memang mama sangat terkejut...
Coz tetiba semua anak-anak dia bangun dan nyanyikan
lagu "Selamat ulangtahun..selamat ulangtahun..."
Sampaikan terkedu mama(Uci Rizqullah)...
Tiada kata yang dia dapat ucapkan masa tu...
Hanya airmata dan kata-katakan..
"Kan bagus kalau abah korang semua ada lagi..."
Huaaaa...sedey tau bila mak kita cakap camtu...
"Maaa..kakak faham mama rindukan abah..
dan kakak tahu jugak yang mama akan cintai dan sayangi 
abah sampai bila-bila"
Waaa...utuhnya cinta mama dan abahku...
Harapkan cinta aku dan suamiku jua akan utuh 
hingga akhir nafas kami...
Amin...

Okaylah..cukup dulu entry mama Rizqullah kali ni...dengan entry ini jugak mama Rizqullah tutup Giveaway yang dibuat dalam entry yang sebelum ini...nak tahu siapa yang berjaya..

Heeee...tunggukan keputusannya esok ya...hadiah untuk pemenang akan datang dari Terengganu...nak tahu apakah hadiahnya..nanti dulu..kasi suspen sikit...

Till my next entry...salam sayang dan salam ukhwah untuk semua...
Selamat berkasih sayang dan sayangilah keluarga anda...

~~Have a nice and beautiful day~~

12 comments:

ASSOYFINGER67 said...

salam...cerita yang aku suka baca...menarik...(rindu juga kat arwah abah aku)...

Ummiross said...

terharu, dapat rasa kesedihan dan kerinduan dlm masa yg sama

MISH LOLIPOP said...

comel yer anak akak..keluarga saya tak pernah nak buat suprise party..nanti kena buat nie..heheh

mommyYen said...

suka baca entry ni..sedih n terharu ai..hihi

Idalara said...

mudah2an arwah abah mas di tempatkan dikalangan insan2 yg beriman..
mudah2an ibu mas sentiasa sihat dn dirahmati Allah..

s h e e said...

takziah atas kehilangan arwah ayah mama...

ktorang x pnah celebrate anniversary mak n ayah...pasni nk jugakla buat suprise...hehe...

Maslina Rosdiana said...

ASSOYFINGER67,

Thanks sudi singgah sini....

Maslina Rosdiana said...

Ummiross,

Saya sangat rindu dan rasa kehilangan ayah yang tercinta..sbb dia tempat saya mengadu segalanya..sekarang ni hilang tempat saya mengadu..

Maslina Rosdiana said...

Sharina,

Sekali sekala buat tuk ibu bapa..saja nak buat hati mereka senang dan gembira...

Maslina Rosdiana said...

mommyYen,

Terima kasih sudi baca entry saya yang meluahkan rasa ini...datang lagi ya kat sini...

Maslina Rosdiana said...

Ida,

Terima kasih...mudah2an dia di tempat di kalangan mukmin yang dikasihi Allah...amin..

Maslina Rosdiana said...

Shee...

Terima kasih sudi singgah sini...buatlah ya suprise sekali sekala untuk mak ayah...pasti dorang gembira..

 
Real Time Web Analytics