August 15, 2010

My prince charming is 11 Months today...

Rizqullah berwajah baru...
Rambut yang telah dipotong sempena 
menyambut Ramadhan al-Mubarak...

Hohohoho...my little prince charming is 11 months young...
Yezzzaaa...still got 1 month more to go for mama and ayah to do all preparation of 
our lil boy 1st bezday party and also open house and also ....(secret)....
Basically it going to be 4 in 1 celebration...
Syukur...few preparation dah in place...tinggal nak execute je...

Alhamdulillah...15 Ogos 2010 bersamaan 5 Ramadhan ini...
Rizqullah sudah pun berumur 11 bulan...
Kalau ikut kalendar Islam...
25 Ramadhan ni Rizqullah genap setahun...
Ada yang cakap...
Rizqullah baby lailatulqadar...
Alhamduillah....dia dilahirkan dalam keadaan mama yang cukup tenang...
Pada malam Ramadhan yang penuh keberkatan....
Masih segar dalam ingatan mama saat2 mama melahirkan anak mama ini...
Bersama ayah yang senantiasa bersama mama di sisi ketika sakit kontraksi dan juga ketika anak kesayangan mama dan ayah ini dilahirkan dengan selamatnya...
Ayah tidak putus memberikan kata2 semangat untuk 
mama push Rizqullah keluar dari womb mama....
Sampaikan sahur pun ayah tak ingat...
sebab excited sangat nak tengok wajah comel anak sulung dia...
Yang sebelum ni tengok dalam 3D scan je...

What a nice memory to kept...
Rizqullah lahir awal dari tarikh yang sepatutnya...
Hehehe...haih..anak mama pun nak raya bersama ya...

Masih segar dalam ingatan lagi...tika Rizqullah dalam womb mama...
Mama tak der masalah yang teruk ketika mengandungkan Rizqullah...
Cuma mama selalu penat je sebab anak mama ni sangat aktif...
Camne Rizqullah dalam womb mama,sekarang ni pun camtu jugak...
Sangat aktif dalam mengexplore alam sekeliling dan tak jemu untuk belajar benda baru...
Semuanya dipermudahkan oleh-Nya untuk mama...
Alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi atas kurniaan-Nya ini...
Satu momentos yang tak akan mama lupakan selamanya...

Last year was your 1st raya with mama and ayah...
Last year Rizqullah ngan ayah je yang berbaju raya...
Mama plak...telan air liur jelah tgk kuih-muih,ketupat,rendang dan semua juadah raya...
Tapi tak per...demi anak mama yang tersayang ni..
Mama sanggup tuk melakukan apa sahaja....
And this year also we are together-gether again...yipppieee!!!
Alhamdulillah...kita diberi kesempatan untuk bersama 2 tahun raya berturut-turut...
Semoga tahun berikutnya pun kita dapat bersama lagi...
**mama kena plan baik2 kalendar keje ayah...hihihihi...as usual...
demi untuk kita beraya bersama**
Amin...

Dan sempena hari lahir anak mama yang ke 11 bulan ini...
Mama doakan semoga anak mama menjadi anak soleh dan 
menjadi seorang mukmin yang beriman....
Dikaulah permata cinta mama dan ayah...
Dikau jugalah penceria rumah uci tika semua sedih kehilangan angku...
Sesungguhnya anakku...kelahiranmu adalah sebuah rezeki yang sangat bererti buat kami semua...
Bagi mama dan ayah...dikau adalah baby lailatulqadar kami...
Kerana dikau adalah rezeki dari Allah swt yang tak terhingga...
Selamat panjang umur anakku...
Semoga dikau terus sihat dan membesar dengan berjaya...


Mama dan ayah will love you forever...
Happy 11th month young my dear lil prince...
Muuuaaahhh....:-*

4 comments:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

Warghhh bestnya.. Kalolah ibu dekat bleh ibu join party baby boy handsome boy nih.. Neway, doa ibu sentiasa mengiringi mu nak.. AMin!!!

Maslina Rosdiana said...

Ina,

Nanti Mas extendkan invitation kad pada Ina ya..leh datang bawak aqil sekali...sambil tu leh raya sekali kat KL ni..hehehe

umialya said...

kejap je masa brlalu, rizq dah masuk 11/12.. makin hensem!

Maslina Rosdiana said...

Kak Tini,

Itulah...sekejap je masa berlalu...dah hampir setahun saya jadi mama...hehehe...

 
Real Time Web Analytics