August 6, 2010

Saya gigit karang!!!

Usianya baru sahaja 10 bulan...alhamdulillah,banyak sungguh progress yang tak sempat di rakamkan dalam bentuk gambar...namun mana yang mama sempat capture...mama tepekkan di sini,buat tatapan anakanda yang mama sayangi di masa hadapan nanti...

Dikau satu2nya permata cinta mama dan ayah...
Dikaulah penceria hidup kami..
Dikaulah kurniaan dari Allah swt yang tidak terhingga buat kami...

Uhuhuhu..termode emo2 plak...cam teremosi pulak bila memikirkan usia anak yang makin meningkat seiring dengan usia kita juga yang semakin menua...hehehe...

Okaylah..mama bukan apa...tapi just nak update yang Rizqullah dah ada 4 batang gigi...
Aritu naik sebatang je..yang lain x nampak apa2 tanda untuk tumbuh...
Tetiba last 2 weeks anak mama ni demam...
Rupanya demam dan meragam sbb nak tumbuh gigi...
Sekali 3 tu keluar...alhamdulillah...senang sikit anak teruna mama ni nak makan...
Tapi yang tak tahan sekarang ni..
Rizqullah suka sangat menggigit.....
mama tau sayang,Rizqullah eksited dapat gigi...
Mama pun eksited jugak tengok progress anak kesayangan mama ni...

Yang paling mengujakan mama..
bila Rizqullah learn to speak few words...
antaranya...susu,kereta,tak nak(ni siap geleng kepala sekali),
tak ada(siap ngan gerak2 tangan tunjuk x der),
adoi(siap tunjukkan kat mana sakit kalau terjatuh) dan banyak lagilah...

Okaylah,x mo citer panjang2 lagi..cam 
biasalah..tiada sempurnanya entry mama Rizqullah tanpa gambar penghiasa utama blog ini...
yang mana blog ini khas mama taip untuk anak kesayangan mama ...

Soooo....layaaaannnnsss....

Pada usia 10 bulan ni...
Rizqullah dah ada 4 batang gigi...
2 di atas...2 si bawah
Dan aktiviti kegemaran dia sekarang ni...
Ialah...menggigit mama dan ayah dia...

Tuuuuuu....dddiiaa...senyuman manis dengan 4 
batang gigi untuk semua...
Haih...cepat sungguh masa berlalu....
Dah besar rupanya Rizqullah...

Hmmm...cukup untuk kali ini...semoga anda semua bergembia di hujung minggu ini...

Till my next entry....salam sayang dan salam ukhwah untuk smua...

~~Have a nice and beautiful day~~

12 comments:

Zakilah said...

wah eksyen nyer dia nak menggigit ajer..hehe,,,cute sgt,,,,

ibu_BatRiSya @wardah said...

OUCHH...anakku dah nak masuk 10 bln..sebtg gigi pon xde..

zurazari said...

huhu... layan jer la kan wlwpun sakit=)
adam da ader 6 btg gigi dier...
plg menguji kesabaran me, biler bg nenen.. adam suker gigit... ikot hati nak tampar jer... tp apakan daya.. sayang nyer pasal...

katak kinchet ejaw said...

sgt comel
8->
huhu

umialya said...

jgn gigit time nenen udaaaah!! comelnya risz.....

Shiela Latif said...

comelnyer rizqullah...adam baru nak keluar sikit...nampak dah putih2 tue....huhuhu

Maslina Rosdiana said...

Zakilah,

Terima kasih singgah sini...itulah,seme org pun dia nak gigit..mama dia ni dah berbekas2 dibuatnya..huhuh

Maslina Rosdiana said...

wardah,

Tak per...lagi bagus lambat tumbuh...tak yah nak susah jagakan gigi dia...hehehe..

Maslina Rosdiana said...

Zura,

Alhamdulillah..setakat ni Rizqullah tak pernah lagi gigit nenen....

Dulu penah gak...tapi sejak ada gigi ni dia x buat lagi...syukur sangat,harap2 dia tak gigitlah...sakit tu...

Maslina Rosdiana said...

Katak kinchet ejaw,

Terima kasih...salam perkenalan yaaa...

Maslina Rosdiana said...

Kak Tini,

Alhamdulillah...belum dibuat perangai tu lagi..kalau buat...saya jentik pipi dia...hehehe...

Maslina Rosdiana said...

Shiela,

Baik tumbuh lambat...senang sikit nak jaga..kalu tumbuh awal ni,takut gigi cepat rosak plak..huhuhu

 
Real Time Web Analytics