October 19, 2010

Menghitung Waktu...

****Ehsan dari En Google*****

Adoooiii...sayunya hati ini...tak sampai 48 jam je lagi Uci Rizqullah dan Pak Su Rais akan bertolak ke tanah suci Mekah untuk menunaikan haji bagi tahun 2010 ini...bag semua dah siap packing...ada lagi 2-3 barang je yang nak di masukkan...

Huhuhu...sedih je hati mama nak lepaskan dorang ke Tanah Suci...
Tapiiiii....apakan daya kena jugak redha dan rela pemergian mereka untuk menunaikan salah satu rukun Islam iaitu rukun Islam yang ke - 5...
Semoga mereka selamat pergi dan selamat kembali ke sisi kami yang menanti di Malaysia ini....
Doakan ya semoga perjalanan mereka dan ibadat mereka di sana berjalan dengan lancar dan di permudahkan...semoga dijauhkan dari kejadian2 yang tidak diingini dari berlaku...

Dan perkara yang paling buat mama risau ialah dah tentu Rizqullah...
Selama ni dah biasa saban hari bangun tido lihat wajah uci...
Tapi bermula Khamis ni...Uci dah tiada di rumah dan dalam perjalanan ke Tanah Suci Mekah...
Selepas ini yang hanya kedengaran adalah suara Uci kesayangan Rizqullah di gagang telefon...
Selepas ini jugak environment Rizqullah akan berubah untuk 45 hari...
Nak tahu apa yang berubah dan camne Rizqullah menerima perubahan yang mendadak ini..
Insyaallah..nanti mama sharekan pengalaman baru ini...

Sebelum menutup tirai entry kali ini..

Mama nak tepek kat sini...wajah2 mereka yang yang kami sangat sayangi yang akan mengerjakan haji pada musim 2010 ini..semoga perjalanan pergi dan kembali selamat dan dilindungi Allah swt...semoga dipermudahkan segalanya di sana...amin...

Rizqullah with Uci...
Definitely Rizqullah will be missing his Uci terribly...
Sebab Uci yang jaga Rizqullah dari umur Rizqullah 3 hari till now...
Every step of Rizqullah growth,Uci was there...
Pasni dah tentu Uci pun demam rindu kat Rizqullah...
Heeee......sama2 demam rindu...
Haih...sekarang ni pun Rizqullah dah pre-demam...
Dia macam tau je Uci dia nak pi Holiday kat Mekah...

Rizqullah with Pak Su Rais...
Siapa lagi Hensem???
Rizqullah ke Pak Su???
Ekekeke...Rizqullah pun will missed Pak Su since pak Su 
selalu main gurau2 ngan Rizqullah...
Sambil tu ajar Rizqullah play football dalam umah...
Bila nak minta dokong...Rizqullah will cari Pak Su Rais...
Definitely he gonna miss his Pak Su also...

Okay...cukup dulu entry...adooooiii...sayu dah hati mama bila mengenangkan Rizqullah mencari mereka2 yang dia kasihi ini...yang saban hari berada dalam kehidupan dia...yang saban hari menemani dia...walaupun 45 hari sahaja pemergian mereka ke Tanah Suci Mekah...
Tapi kehilangan dan kesunyian pasti terasa...sedangkan kita yang dewasa ini pun terasa...
Apakan lagi Rizqullah yang baru mengenal erti kasih dan rindu ini....

Aduuuh...cukup dulu lah...dah tak larat ni,hati dah bertambah sayu pulak..

Till my next entry....salam sayang dan salam "1 Malaysia" untuk semua...



5 comments:

bun_nee said...

gerak hati nk g mekah cepat22... sedang kumpul duit,.,,hehehe lambaian kaabah cam dekat je,...

+princess+ said...

sy d0akn sem0ga mereka selamat pergi dan pulang ke tanah air... :)

mastura rosni said...

moga selamat pergi dan selamat kembali

DeLLa said...

sy dah rasa mcm mana perasaan tu 2thn lps...mmg berat nk lepaskan mak pergi ke mekah..tp happy sgt bila dia dpt kesana & balik dgn selamat...selamt pergi dan kembali utk uci Rizqullah

myza_sam said...

InsyaAllah mereka baik2 shj di sna...semoga mereka selamat pergi dan selamat kembali...aminnnnn... :)

 
Real Time Web Analytics