November 17, 2010

Selamat Hari AidilAdha...



Alhamdulillah..Hari ni adalah hari raya haji,lagi beberapa minggu je Insyaallah Uci dan Pak Su Rais akan pulang kembali ke Tanah Air Malaysia ini...setelah hampir sebulan tidak bertemu....berita terbaru yang kami terima semalam mereka berada di Muzdhalifah...Alhamdulillah,mereka selamat walaupun Uci demam dan batuk kerana debu2 di sana...tapi perkara pertama yang mama pinta ialah,doakan keselamatan mereka ya...maklumlah,beribu-ribu jemaah...eh,bukan berjuta-juta jemaah haji dari seluruh pelusuk negara berkumpul di Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan rukun Islam ke-5...Mama dapat bayangkan betapa sesaknya keadaan di sana...semoga mereka terus tabah dan sabar menghadapi segala dugaan di sana...


Okay...di sempena di lebaran ini..kami sekeluarga ingin mengucapkan...

"Selamat Menyambut AidilAdha buat semua muslimin dan muslimat...
Semoga di lebaran ini membawa seribu makna pengorbanan untuk semua...
Pada yang pulang ke kampung,pandulah berhati-hati...
ingatlah mereka yang menanti..."

Pada yang lain...selamat bercuti bersama keluarga...

Huhuhu...kali ni raya haji mama rasa sangat lain...tiada wajah2 yang disayangi di depan mata..semoga mereka selamat hendaknya di sana...alhamdulillah,kali ni dah 2 kali mama dapat beraya bersama ayah sepanjang usia perkahwinan kami yang mencecah 2 tahun ini...rezeki Rizqullah dapat beraya bersama ayah...alhamdulillah...

Hmm..apa perancangan kami hari ni???aduh,agenda penuh yaa...sbbnya makcik mama ada buatkan korban atas nama kami...tapi mama tak sure nama siapa yang dia letak,tapi insyaallah...jika punya kelapangan dan kesempatan...kami sekeluarga akan balik sebentar ke Banting...kampung Uci Rizqullah...tapi sebelum tu ada perjumpaan keluarga sebelah ayah...

Kena adil yaaa...dua-dua pun jika punya kesempatan..kena attend...dannn...insyaallah,kalau sempat mama nak ajak ayah singgah ke Bagan Lalang...dah dekat sangat tu ngan Banting...saja tgk2 apa yang menarik di sana...

Hmmmm..penuhkan agenda hari ini je...yang penting semua activity ini mama buat bersama mereka yang mama sayang..spending my quality time with my 2 beloved guys...

Till my next entry...again to all muslim out there..."Selamat Menyambut Aidiladha...semoga lebaran ini memberi keceriaan untuk anda..."

Those who are not celebrating this raya...have a safe journey and have a blast holiday...

Salam...

4 comments:

suka_haha said...

boleh potong leher lembu dh hehe..jom komen sini pulak hehe

rynas said...

wah pakai sedondon raya haji..cute Rizqullah..

Maslina Rosdiana said...

suka haha...

dah..dah..selamat dah lembu tumbang 5 ekor kat sini...

Maslina Rosdiana said...

Kak Rynas,

Tu gambar raya 2 bulan lepas...raya haji ni x sedondon pun...x best raya kali ni sbb mak x der...huhuh

 
Real Time Web Analytics