January 26, 2011

Rizqullah vs Anak ayam

Errrrrrr...Rizqullah vs Anak ayam???
Apakah sebenarnya yang mama nak taip ni??
Adakah tajuk ini sesuai??
Hmmm....bantai jelah ek...mama dah ketandusan idea sangat nih...
Hehehe...ketandusan idea untuk berbelog...
dan jugak kemalasan melanda....

Rasa-rasanya kalau anak ayam vs Rizqullah...
Siapa yang akan menang??
Adakah Rizqullah??adakah anak ayam tersebut???
Hehehe...nak tahu cerita selanjutnya...
Jom tengok aksi hero hindustani saya bertemu dengan anak ayam...
Buat pertama kalinya dalam hidup dia selama setahun 4 bulan ini...
Dia bertemu secara dekat dengan anak ayam...
Pertemuan buat kali pertama antara Rizqullah dan anak ayam...

Anak ayam yang diternak secara kecil-kecilan di 
Taman Burung Kuala Lumpur...
This is for education purpose....
Comel je tengok dorang dalam tu..
Rasa macam nak culik satu simpan dalam bag bawak balik...
Hehehehe...

Ayah : Rizqullah...ini ayam...
Rizqullah : Oh!!!no...keep it ayah from me...

Ayah : Okay...ayah letak baliklah anak ayam ni...
Rizqullah : Fuuuhhh....lega,sib baik ayah letak balik...

Tiba...tiba...

Ayah : Rizqullah!!!ayam datang balik....Tarraaaa!!!
Rizqullah : Ayahhh!!!tak mo...keep it away from me...
Oh noooooo!!!!

Itulah gelagat anak teruna saya...
Huhuhu...Rizqullah takut ngan anak ayam...
Hik..hik..hik...sorry sayang mama...masa amik gambar 
ni mama tak dapat menahan gelak tengok 
aksi Rizqullah yang takut ngan anak ayam....
Inilah akibatnya tak pernah jumpa ayam....
Tak per,hopefully bila Rizqullah dah besar 
nanti dah tak takut sama ayam dan anak ayam ek...

Telur ayam dalam incubator...
Syok sangat masa ni...
Ada 2-3 telur tengah menetas...
Best sebab dapat lihat dengan mata sendiri ayam menetas...
Huhuhu...sorrylah ek kalau rasa mama Rizqullah cam jakun...
Sbb dah lama giler tak balik kampung dan 
dah lupa kehidupan di kampung...
Kalau dulu,abis ayam2 kat umah arwah atuk mama 
kejar sampai kena marah ngan arwah atuk...huhuhu...
last2 kena kejar balik ngan ayam belanda...hahaha...
Such a nice memories....huhuhu...nak laci doreamon boleh???
Nak balikkan masa balik ke zaman kanak2...

Huhuhuhu....so dah tahu jawapannyakan...Rizqullah vs Anak ayam siapa yang menang???...yeah!!!anak ayam yang menang yer...sebabnya anak teruna saya seorang ni...sangat berasa takut pada anak ayam yang tergedik-gedik tu...hihihi...sungguh gelihati mama tengok Rizqullah yang cuak bila ayah dekatkan anak ayam kat dia...siap nak tepis anak ayam tu...luckily ayah pegang kuat...kalau tak mau terlepas ke lantai anak ayam tu...

So,pengajarannya adalah...mama kena selalu bawak Rizqullah tengok haiwan lain...haiwan yang selain kucing dan anjing...untuk kenalkan Rizqullah dengan kepelbagaian hidupan di dunia ini....it's such a nice memory together with both of you...tiap kali tengok gambar ni mama pasti nak tergelak...sorry ya anak mama,apapun...nanti Rizqullah dah besar mama citerkan lagi ek...hehehe...

Till my next entry...salam sayang dan salam ukhwah buat semua...

Have a nice day!!!

6 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

comelnyaaaaaa anak2 ayam tu....cute jerk rizz...takut tak? :)

Maslina Rosdiana said...

Mieja,

A'ah...dia takut ngan anak ayam tu...huhuh..kelakar kan..anak ayam yang cute pun dia takut..sebelum tu jumpa ayam,sekali ayam tu berkokok..dia terus nangis takut ngan ayam tu..huhuhu

micky eyqa said...

ala comey nye

hans said...

hehehhe
owh
guna mesin pengeram tu yer
bestnya

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

Maslina Rosdiana said...

Eyqa,

Ayam tu comel kan??hehehe

Maslina Rosdiana said...

Hans,

a'ah....guna mesin tu...dapat gak tgk live...kalau x mmg dah kena halau ngan ibu aya,,hehehe

 
Real Time Web Analytics