March 17, 2011

Mood Wheather= Cloudy + silap2 leh nangis...

**Credit to Google for the picture**

Kebabooommm!!!!
Inilah hasil bunyi dari letupan loji nuklear kat Jepun sana...
Hasilnya...kesan radiasi yang tinggi di hampir serata Jepun dan menghampiri negara2 yang berjiran dan berdekatan dengannya...

Hadoiiii...serius tak tahu nak cakap camne...
Tak tahu nak ngadu kat mana..
Tak tahu nak buat apa...
Semuanya jadi bingung....
rasa satu hape pun tak leh nak buat...
Tapiiiii....aku perlu kuat demi Rizqullah...
Perlu tabah demi Rizqullah...
I cannot cry in front of him even it is very pain 
and hard to me to accept the reality...

Hanya doa ku panjatkan pada-Nya untuk kesejahteraanmu suamiku...
Hanya pada-Nya aku berserah dan redha atas segala ketentuan-Nya...
Semoga dikau dilindungi oleh Allah swt....
Sesungguhnya tidak kurelakan pemergianmu ke Jepun...
Tapi apakan dayaku...hanya mampu kusimpan rapi perasaan ini...
Hanya mampu ku berdoa dari kejauhan untuk kesejahteraanmu dan keselamatanmu suamiku di sepanjang perjalananmu ke Jepun dan di Jepun sana...


Segala pesanan telah ku sampaikan padamu suamiku...
Agar dikau tidak terdedah pada radiasi...
Namun hati ini tetap berkata sebaliknya...
Rasa gundah dan tidak tenteram tersarang di hati...


Yaaa...aku masih boleh mengukir senyuman...
Masih boleh bergelak tawa di hadapan semua...
Masih boleh bergurau senda dengan semua...
Masih boleh berlagak seperti tiada apa-apa yang berlaku...
Tapi...siapa yang tahu apa yang tersirat dalam hati ini...
Hanya Allah swt sahaja yang tahu betapa resahnya memikirkan dirimu yang terpaksa merelakan diri terdedah kepada radiasi hanya kerana untuk mencari rezeki untuk kita sekeluarga...
Demi masa depan kita bersama dikau membahayakan dirimu suamiku...
Sungguh besar pengorbananmu pada kami...
Ya Allah...Hanya Kau yang maha mengetahui segala-Nya...


Rizqullah,mama nak Rizqullah renung kembali segala pengorbanan ayah ini...bila Rizqullah mula berasa marah pada ayah...renungkanlah semua ini ya sayang...walaupun ayah selalu berjauhan dari kita...tapi ayah sentiasa diulit dengan bahaya,hanya untuk mencari sesuap nasi dan sebotol susu buat Rizqullah...inilah pengorbanan ayah demi memastikan segala yang terbaik buat Rizqullah...


Ku disini akan terus memanjatkan doa kepada-Nya untukmu suamiku...
Moga dikau dilindungi dari perkara yang tidak diingini...
Begitu juga rakan2 kapalmu yang lain...
Semoga kamu semua selamat dan dilindungi hendaknya...


Maaf...buat pertama kalinya entry mama Rizqullah without gambar ceria kami...
Ini semua kerana mama Rizqullah didalam mood cloudy dan sekejap2 gerimis...
Sangat tak suka dengan perasaan ini...


Tapi apakan daya...nak tak nak kena jugak terima ketentuan ilahi...
Hanya sabar dan redha sahaja yang mampu kupujuk hati ini...


Okaylah...seharian mama Rizqullah mode emo-emo je...
Pada yang tak mengalami...mungkin anda tidak dapat memahami betapa risau dan resah perasaan saya ketika ini...syukurlah anda semua tidak berhadapan dengan situasi ini...dan hargailah setiap apa yang anda semua ada sekarang ni...


Fuuuuuhhh...**tarik nafas dalam2...**
Dah...jom tido...esok nak kerja cam biasa...
Rizqullah still needs his mom and his mom gonna be strong and tough for him...
Insyaallah...


Nite..nite...


As-salam... 

13 comments:

si para para said...

teruskan berdoa..jangan putus asa..kerana ada yang akan mendengar..

Salina@IbuAqil said...

mama, kuatkan semangat.. Insya'allah.. Allah swt maha pelindung.. Semoga diberi perlidungan pada si ayah.. Amin!!!!

aleen aiden said...

insyaAllah suami akak akak balik dgn selamat.truskan doa ye. ^_^

eja said...

teruskan byk2 berdoa mama.semoga ayah rizqullah dilindungi YANG MAHA ESA.amin

belia bangkit said...

teruskan kuat demi rizq...

Cik Cyida said...

kak...
sabar ye..
:)

Cik Cyida said...

:)

Maslina Roslan said...

Si Para para,

Yeahhh!!betul tu...apapun hidup masih perlu diteruskan dan doa terus dipanjat...

Thanks for the good words...appreciate it..

Maslina Roslan said...

Sal,

Thanks ek...itulah,berat hati nak lepaskan...tapi apapun,kena jugak hadapinya...huhuhu

Maslina Roslan said...

Aleen,

Amin...mudah-mudahan hendaknya

Maslina Roslan said...

Eja,

Thanks dear...amin,mudah2an...

Maslina Roslan said...

Belia Bangkit,

Yeah...terus bertahan demi anak tersayang...dia masih ada ibu dia di sisi...

Maslina Roslan said...

Cik Cyda,

Thanks dear for the support...

 
Real Time Web Analytics