March 2, 2011

Rajin...

Ahaaa...tajuk simple je hari ni...malas nak tulis tajuk panjang-panjang...just make it simple today...macam-macam boleh dikaitkan dengan rajin nih...

Rajin menulis...
Rajin makan...
dan macam-macam rajin lagilah...

Tapi this weekend...
Mama Rizqullah rajin memasak...
Yupssss...boleh bilang dengan jari je bila mama Rizqullah ni masak...
Bukan mama Rizqullah tak pandai masak...
Tapi ada chef ter'hebat' kat umah...
Ada je komen2 yang kurang membina akan kuar dari mulut dia..
Siapa lagi kalau bukan Uci Rizqullah kannn...
Dapur kat umah tu bagai opis dia...
Tak leh teralih barang sikit pun...
Sbb itulah mama malas nak ke dapur...
Tunggu dah ada umah sendiri nanti...
Hari-hari pun masak kat kedai...hahaha..
Tak lah...weekend masak sendirilah....
Time weekend jelah mama leh masak tuk family tercinta...
Sbb hari biasa dah penat dan sibuk di pejabat...

Dan on last weekend@Sunday...mama tetiba jadi rajin memasak...
Kasi chance kat Uci Rizqullah rehat on weekends...
Sekali sekala membalas jasa ibu...
Happy rasanya masakkan lunch untuk satu family...

Nak tahu apa yang mama Rizqullah masakkan???
Lunch weekend mama masak....

Ada spaghetti.... 

 Ada carbonara...

 Ada bolognese daging....

Bila dicampurkan semuanya.....jadilahhhhhhh....

 Spaghetti carbonara....
Dan jugakkkk.....

 Spaghetti bolognese....

Rizqullah yang sibuk nak makan sendiri...
Alhamdulillah...he like it...
wahhh,nampaknya pasni mama kena rajin2 
kan diri memasak untuk my dear son...
Sebab bila mama masak mesti dia banyak makan...

Pekena spaghetti dengan vitagen...
Memang walllah kata Rizqullah...
Tengok tu..kesian dia terkial-kial nak pakai garfu...
Cian anak mama nih...
Tapi tak apa..usaha tangga kejayaan...

Okay...hari Ahad lepas merupakan hari syurga makan untuk Rizqullah...sarapan pagi mama sempat masa hotdog untuk dia...habiss tuuuuu makan satu hotdog bersama sekotak air Dutch Lady coklat for Kids tu...yummy,yummy...pastu Rizqullah minta lagi sekotak...ish,sorry sayang mama...1 kotak je sehari ya...


Lunch plak..makan spaghetti dan air vitagen...pas abis semenya,pekena plak aiskrim mini cornetto...memang wallah Sunday Rizqullah kali ni....ini semua gara-gara mama Rizqullah tengah rajin...dan yang paling penting ketika mama sibuk memasak...Rizqullah dah pandai main sengsorang...tak pun kacau Uci dan makcik2 dia...alhamdulillah,senang sikit kerja mama and thank you anakku for behave on last Sunday...tiap2 minggu camni pun mama suka...


Apapun,Rizqullah pun dah besar sekarang ni...dan makanan yang dia paling suka makan ialah ketam sekarang ni..bagilah ber-ekor-ekor ketam kat dia...he can eat it till finish...selera betul mama tengok Rizqullah makan kalau ada lauk ketam rebus...sedappppp ya sayang...nanti mama simpan duit lagi beli ketam bebanyak yaaaa...


Okaylah...nak gi keje ni...ini pun sempat lagi edit2 picas secara pantas dan menaip entry secara pantas...


Till my next entry...salam sayang dan salam ukhwah buat semua...


Have a nice day!!!

6 comments:

LyNn HaMzAh said...

sedapnya...nanti nak masak carbonara juga la weekend nie...hehehe...

Watie Rose said...

wah masak spagethi ya...

Maslina Roslan said...

Lynn,

Jom..jom masak2 tuk anak dan diri...jangan Lynn mengidam plak yer pas tengok gambar nih...huhuhu...

Maslina Roslan said...

Watie,

Yaaa...sekali-sekala masak...x leh selalu,nanti muak plak...:-)

Elly & Emmy said...

wah tekunnya rizq.. mamam guna garpu.. tak per laa. slow2.. nanti terer laa tuu..

Yaya said...

adehh, sedapnye kakkkkkk :))

 
Real Time Web Analytics