May 25, 2011

Kena 'Tegur'???

Fuuuhhh...dari Sabtu lepas  Rizqullah buat perangai...
Pas balik dari Birthday party anak sorang kawan mama...
Masa kami balik tu,hari memang tengah hujan lebat dan petir berserta guruh sekali...


Sekarang ni...Rizqullah mengamok time senja dan yang paling buat mama risau ialah...
He keep pointing his hand to something...tapi mama tak nampak apa2 pun bila Rizqullah tunjuk kat mama...


Dah lah mengamok nangis cam kena rasuk je....
Hati mama mana yang tak risau bila anak camtu kaaaann...
Serius tak tahu nak buat apa dah bila tetiba Rizqullah mengamok x mo pakai baju dan nangis tak henti-henti...puaslah baca macam2 ayat dan sembur kat ubun2 dia...


Al-fatihah,3 Qul,ayat kursi...semuanya mama buat...
Tapi semalam paling-paling memenatkan...
Sesampai je mama kat umah,Rizqullah tengah mengamuk x mo pakai baju...
Bila mama suruh dan minta nak pakaikan baju,Rizqullah akan meraung dan lari...
Pastu keep pointing something...

Sudahnya mama bawak Rizqullah naik car...
Pusing2 kawasan perumahan kami...dan mama pusing kat kawsan masjid...
Kebetulan pulak masa tu azan Maghrib pun kedengaran kat radio...
Apa lagi..mama highkan volume azan...terus Rizqullah berenti menangis...
Tapi still x mo pakai seluar...tak perlah,asalkan amukkan dia dah kurang...
Tak keruan jadi mama semalam...penat balik kerja tak hilang dah tugas memujuk Rizqullah pulak...Ya Allah,kuatkan dan tabahkan hati ku dalam menghadapi dugaan kecil-Mu ini...amin..


Inilah cabaran mama tatkala ini...mama tak sure Rizqullah ter'tegur' ke atau memang kepanasan semalam...tapi itulah,puas mama pujuk...Rizqullah tetap camtu...tatkala tu,sangat-sangat dan sangat-sangat terasa perlukan ayah di sisi mama...sekurang-kurangnya ayah boleh gak tolong mama tenangkan Rizqullah sementara mama mengambil nafas sekejap...maklumlah,baru je jejak kaki kat umah..tengok anak dah camtu...mama mana tak keruan dan tak risau...

Rizqullah sayang...
kalaulah Rizqullah boleh cakap kat mama apa yang Rizqullah nampak...
kan senang..tapiiiiii...nanti mama plak yang kecut perutkan...hehehe....

Pada kawan-kawan yang banyak membantu bagi nasihat dan cadangan kat FB mama...terima kasih buat anda semua...saya sangat-sangat menghargai cadangan anda...ini pun tengah usahakan cari Ustaz yang cukurkan rambut Rizqullah tempoh hari...minta dia tengok-tengokkan kalau2 ada yang tak kena...dan cuba ubatkan Rizqullah...


Serius hati memang tak tenteram jadinya...luckily ayah ada di Bintulu sana,boleh jugaklah mama mengadu domba dan minta ayah call Ustaz tuk doakan Rizqullah dan tengok2 dulu...kacau teruk sangat nih..mau mama bawak Rizqullah ke As-syifa...


Okaylah...tak tahu nak citer apa..hati mama sangat tidak keruan sekarang ni...kalau sesiapa ada cadangan lain....silalah dropkan komen ada yer...


Till my next entry...salam sayang buat semua dan doakan Rizqullah dijauhkan dari gangguan-gangguan makhluk halus ini...


As-salam..

8 comments:

u.m.i.e said...

singgah membaca :)
Insyallah Rizqullah hanya kepanasan bukan disebabkan benda2 halus :)

Lynn Hamzah said...

mudah-mudahan segalanya okey...risau juga bila baca entry nie...

restu resort said...

agar segera sembuh.. insyallah..

zahirian said...

moga rizq baik2 saje ye sayang..

Maslina Roslan said...

Umie,

Huhuhu..malangya bukan kepanasan,dia mmg diganggu makhluk halus...kesian Rizqullah...huhuhu..mama dia fail menjalankan tanggungjawab melindungi dia...

Maslina Roslan said...

Lynn,

Alhamdulillah,sekarang ni dah ok..semalam saya bawak dia jumpa ustaz...

Maslina Roslan said...

retu resort,

Terima kasih...

Maslina Roslan said...

Kin,

Terima kasih dear...huhuhu..memacam dugaan pulak...

 
Real Time Web Analytics