June 13, 2011

✿ Memori cintaku...kenangan abadi selamanya...✿

Kalau Nora Elena ada Seth Tan...
Mama Rizqullah@Maslina ada Redzuan...

Amboooii...sana sini ramai yang berbual dan berborak sakan tentang Nora Elena kan??
Siri terbaru yang ditayangkan di TV3 setiap petang jam 7 malam...
Mesti ramai yang nak suami macam Seth Tan kannn??? 

Ramai yang cakap ada ke lelaki yang sangat romantik dan tolak ansur cam Seth Tan tu...
To be honest...mama Rizqullah akan cakap ADA!!!

Pada sesiapa yang kenal suami kepada saya sebelum kami berkahwin dan hingga sekarang...
Anda dah tentu tahu camne dia melayan saya...ada tak macam ala-ala Nora Elena??
Hehehe...pada rakan-rakan rapat kami dulu hingga kini...
shhhhh....thanks for the support given ek...
^__________^

Okay..to be honest dulu mama Rizqullah ni sangat-sangat bencikan lelaki...
Sbb apa??sbb selalu dipermainkan hati dan perasaan cinta dan sayang oleh kaum yang bernama adam ini...so,apa lagi mmg susah giler nak amik hati saya masa tu...it's very hard untuk En Redzuan mematahkan EGO dan BESAR KEPALA saya hingga terpaksa menggunakan kakak angkat saya sebagai senjata...sanggup ni komplot dengan kakak angkat saya tuk sampaikan rasa yang bersarang dalam hati dia...panjang lebarlah saya kena ceramah dengan kakak angkat saya...so,selepas diceramah...saya bagi ruang untuk berkawan dulu...

Haihhh...mesti kawan2 dulu..kenal2 dulu...mana leh terima cinta dia camtu je...dari saat kami berkawan tu...memacamlah yang saya buat untuk dia tinggalkan saya dan mencari gadis lain...prank dan memacam dajjal saya kenakan dia just untuk buat dia marah dengan saya...dan prank yang paling teruk ialah tatkala saya cakap "April Fool" tatkala baru sehari saya terima cinta dia pada saya...on 1st April 2007,jam 12.05 pagi...saya akhirnya menerima cinta dia pada saya...first time ni luahkan rasa hati kat saya,selalu bercerita kat kakak angkat saya je kannn...dan pada malam yang sama,1st April 2007,jam 11.55 malam...saya dengan bangganya cakap kat dia,"Pernah tak dengar orang bercinta tak sampai 24 jam???"...yerrr,giler kejam kan mama Rizqullah...

Apalagi,time tu dia cakap tak pernah lagi...kenapa??...wahhh,masa tu saya dah happy sangat nih...rasa nak kenakan dia sesangat...terus cakap,"April Fool!!!you've been fooled by me by being my BF for less than 24 hours!!!"...haaa...pangggg!!amikkan...terus dia diam masa tu...lama giler dia diam,yang saya dengar ketika itu adalah...bunyi seseorang menangis...Ya Allah,terus masa tu rasa cam nak tampar dan tempeleng diri sendiri okay...he cried becoz of me!!!!mmg prank yang tak kena tempat...terus hati masa tu rasa sangat2 bersalah...dia tak cakap apa masa tu...terus letak telefon...

Masa tu beribu-ribu kali try call dia balik..akhirnya hantar sms jelah minta maaf kat dia dan minta untuk berbincang dengan dia...alhamdulillah,masa tu dia nak berbincang...dan akhirnya EGO mama Rizqullah terpaksa diturunkan sikit...huhuhu...serius tak pernah rasa nak buat si-dia menangis...tapi selepas mendengar komen dari rakan baik saya sendiri dan kakak angkat(semua pun marah dan rasa nak tempeleng saya)...saya pohon maaf pada dia dan try to give commitment pada relationship baru kami ini...tapi awal2 lagi mama Rizqullah dah pesan kat En Redzuan yang it's not easy for me to just accept him in my life...so,jangan harap saya akan jadi girlfriend yang sangat2 romantik gitu...

Dan di saat itu,bermulalah saat dia selalu cuba membuka sedikit ruang pintu untuknya bertakhta dalam hati saya...dan akhirnya dia tahu apa yang dapat mengukirkan senyuman di wajah saya...

The first flower from him...

walaupun dia kejauhan...
Tetap ada buah tangan dan kad untuk saya...
**Pandaikan teknik nak amik hati saya...yang penting tak putus asa tu...**

Bunga untuk saya lagi !!!
Tatkala saya tengah stress dengan kerja...
Time ni memang dia jadi tempat hamburan saya...
Tak kena sikit je,habis dia saya marah...
Huhuhu....maaf ya sayang...
Oh!!bear starbuck tu jadi koleksi sekarang ni..
mana2 port dia turun dia akan belikan satu untuk saya...
Dan untuk hilangkan rasa tension saya tu...
Bunga selalu jadi senjata terbaik dia untuk mengukir senyuman diwajah saya kembali...


Dan ini adalah antara koleksi bunga sepanjang 4 tahun kami bersama...
Yang mana bunga-bunga ini adalah simbolik untuk tarikh2 penting dalam hubungan kami...
Dan jugak...
Untuk buat mama Rizqullah ini tersenyum kembali pada dia...








Ada lagi ni...tapi tak larat dah nak edit2 dan letak watermark...

Selain itu...yang buat saya rasa En Redzuan ini adalah Seth Tan...
Ialah..dia ikuuuuttt je idea impromptu saya...
Maklumlah saya ni memang suka mencabar ego dia...
Dan dia tak pernah marah saya bila saya buat bermacam perkara yang kadang kala diluar batas seorang kekasih dan isteri...
yang mana mmg sangat mencabar EGO dia sebagai lelaki...
Percaya atau tidak...
Bila saya bertanya kenapa dia tak marah bila saya buat perkara yang memang akan buat seseorang lelaki berasa sangat marah...
Dia cakap,dia tak akan marah saya sbb dia sangat sayangkan saya...
Ouucch!!!the point is there...
Kalau kita sangat sayangkan seseorang itu..
Kita terima diri dia seadanya...


Ini pula adalah koleksi setem kami...
Masa buat setem ni...macam biasa...
impromptu jugak saya ajak dia buat...
Dia cool je ikut kehendak saya...

Dan paling buat saya terharu ialah...ketika saya kena chicken pox...
Sila bayangkan how horibble time tu...
Tak caya..cuba tengok gambar bawah ni...


Lagi 6 bulan sebelum wedding kami...
Saya kena chicken pox okay!!!!
Tension???itu sudah semestinya...owh,setelah kerja keras cuba mengambil hati saya dan hingga kini pun still membuat perkara yang sama...akhirnya mama Rizqullah terima lamaran dan niat ikhlas En Redzuan untuk menjadikan diri ini sebagai suri hidup dia...
Saat saya kena chicken pox tu...memang x mo langsung jumpa dia...
Huhuhu...sedih sangat time tu...
At age of 26 years old..saya AKHIRNYA kena chicken pox...
Saya malu nak jumpa dia...maklumlah wajah penuh dengan chicken pox...
Tapi dia cakap...nanti lepas kawen walauapapun yang berlaku dia akan kena tengok jugakkan...so,buat apa nak malu,dia terima diri saya seadaanya...

Dan akhirnya pada 12.12.2008...
Saya kini sah menjadi isteri dan jugak ibu@mama pada anak kecil yang bernama Rizqullah...


Percaya atau tidak...
Saya sangat bersyukur punya suami dan kekasih serta kawan baik seperti dia...
He always make sure saya happy dan he'll do anything just to see me smile...
Ya Allah...cinta dia pada saya buat saya jatuh hati berkali-kali pada dia...

Sikap dia yang terlalu romantik dan caring membuatkan saya berada di dunia fantasi yang kadang kala buat saya terawang-awang di dalam dunia cinta dia..
Ketika saya kehilangan ayah dan sarat mengandung...
Dia senantiasa berada di sisi saya 24x7...senantiasa buat saya tidak terlalu mengikut perasaan sedih saya dan selalu buat saya gembira walaupun dia sendiri sebenarnya tidaklah gembira dan ada masalah lain...

Ketika saya dalam pantang...dia yang menjaga Rizqullah dan mendodoikan Rizqullah,menukarkan lampin Rizqullah dan membasuh baju kotor Rizqullah...
Dan even tunggu saya habis berurut dan memastikan makan minum saya ketika pantang terjaga...
He was a perfect husband for me...
tak pernah saya merasa susah tika bersama dengan dia...
Saya jugak selalu mendapat layanan VIP tatkala dia ada di darat...

Ya Allah,saya sangat bersyukur dipertemukan dan dijodohkan dengan dia...
Memang benar...Allah bagi kita hujan sbb dia nak tunjukkan pelangi pada kita...
Saya bersyukur...saya punya real 'Ahmad Seth Tan'...
Yang menjadi milik saya selama-lamanya...
Semoga cinta kami ini utuh sampai ke akhir nafas kami...
Semoga jodoh kami ini kekal hingga ke nafas terakhir kami...
Amin...

Buat suamiku sayang...you've have shown me the meaning of REAL LOVE...
Cinta tidak bermaksud SEX semata...cinta adalah rasa kasih sayang dan mengambil berat antara satu sama lain,sentiasa membahagiakan antara satu sama lain dan senantiasa bertolak-ansur antara satu sama lain...selain itu,cinta juga adalah perkara yang buat kita ada arah tujuan dalam hidup dan berasa bahagia atas pilihan kita itu...walaupun kita selalu berjauhan,namun tetap terasa setiap rasa kasih dan sayangmu pada ku setiap saat dan waktu...terima kasih En Redzuan atas cintamu itu padaku..Insyaallah,akanku balas cintamu ini dengan sebaik mungkin...tak akanku sia-siakan cintamu yang tulus itu...

TERIMA KASIH CINTAKU!!!

I LOVE YOU SO MUCH MOHAMAD REDZUAN!!!

Okay..dah,dah...ambooii,entry romantika d'amor plak mama Rizqullah kali ni...serius,tiap kali tengok citer Nora Elena,saya kerapkali dan acapkali teringat pada sang suami yang selalu melayan saya seperti Seth Tan melayan Nora Elena...really like a princess...sangat-sangat romantik rasanya...bunga???itu dah jadi kebiasaan dari dia untuk saya...sebab dia tahu saya suka sangat bunga..saya beli berbaldi-baldi bunga ros di cameron hari tu pun dia leh tolong belikan ais tuk make sure bunga tu tak layu bila kami sampai di rumah...sbb dia tahu saya suka bunga...setiap moment dalam cerita itu buat saya sangat RINDU pada suami saya...


Oh...sangat merindui dia memanjakan saya...


Opsss...terlebih sudah mama Rizqullah menaip kali ni...syukur sangat diberi kehidupan bahagia ini..dan semoga bahagia saya ini kekal dan milik saya selama-lamanya...semoga tiada yang cuba mengganggu kebahagiaan kami bersama..semoga kami dijauhkan dari perasaan hasad dengki manusia...ameen...


Okay...dah cukup2 entry cintan-cintun ini...


Till my next entry,salam 1 Malaysia buat semua...


Semoga anda juga bahagia seperti mana kami berdua...pada yang belum bertemu cinta sejati...semoga bertemu cinta setanding 'Seth Tan'...


As-salam...

16 comments:

LYAfrina said...

so sweet..
tiap org ada kenangan kisah cinta masing2 kan.. semoga awk & suami awk akn terus kekal bahagia hingga k akhir hayat..

kita akn merasa lebih bahagia bila hidup bersama dgn org y mcintai kita melebi kita mencintai seseorg.. bila hidup bsama insyallah.. cinta dlm hati kita mula bputik & akn mula bersama menikmati keindahan perasaan itu.

Mama Rizqullah said...

LYAfrina,

Betul tu...setiap insan ada kisah dia yang tersendiri yang boleh buat semua berada di dunia fantasi kan...

Terima kasih Lya,mudah2an kasih dan sayang kami ini kekal hingga ke nafas terakhir kami..betul tu,kita akan lebih bahagia hidup bersama org yang sayangkan kita melebihi kita menyayangi dia..tapi,kita perlu adil jugak dan membalas cinta dia seadaannya...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

wah wahh..kan main lagi..
somi den pon ala2 seth tan..ahahah..sy ni garang tau. dia kewl aje. ape kita buat dia tak penah marah. kdg2 rasa sian la plak. uhuk2

ape2 pon bersyukur pd Allah ditemuakan jodoh yg penyabar, baik hati & pendengar yg setia..


:-)

aqilah zolkifli said...

sweetnye :) untung dpt lelaki romantik ni...

syiela said...

so sweet... untung awak.. moga bahagia hingga ke akhir hayat

crayon said...

fuhh..panjangnya kisah...boleh buat drama ni. best ek nora elena? x sempat nak tgk la. sampai umah je dah habis.
"bos, saya kena balik awal arini. ade emergency" :D

kiwi said...

bestnya, so sweet. macam drama novel pulak. tapi ni versi The real seth. semoga bahagia hingga akhir hayat :))

yayalicious said...

sheweet nyer...=) xpenh lg yaya dpt flower dri org..huhu..xpe..hope kakak bhagia hnga akhr hyt..^_^

AziE said...

Best jugak cerita cinta kat sini...hehehe..

Mama Rizqullah said...

Rose,

Betul tu...isteri cam rimau...suami kewl je kan...hehehe...apapun,syukur punya suami yang melayan kerenah kita ni dengan sabar...agaknya kalau lelaki lain dah makan kaki kita nih..ekekeke...

Mama Rizqullah said...

Aqilah,

Alhamdulillah...ustazah akak dulu pesan,kalau kita nak suami baik..mulakan berdoa dari sekarang...
Insyaallah,kita akan bertemu dengan lelaki yang baik untuk diri kita..

Mama Rizqullah said...

Syiela,

Alhamdulillah...terima kasih dear...^__^

Mama Rizqullah said...

crayon,

Yaaa...panjang dan mmg leh buat novel pun..cuma x der bakat menulis je nih...kalau ada dah eden tulis novel dah...hehehe

Mama Rizqullah said...

Kiwi,

Thank you dear...mmg versi real punya nih..hehehe...syukur punya suami yang sungguh penyayang...=)

Mama Rizqullah said...

Yaya,

Insyaallah,one day ye dik...one prince charming will give a roses to show his feeling towards you...

Mama Rizqullah said...

Azie,

Ekekeke...cer citer..apa yang bestnyer tu...heeeee..^____^

 
Real Time Web Analytics