July 31, 2011

Salam Ramadhan 2011...

Mode : Gembira bertemu Ramadhan...

Insyaallah,esok kita semua akan berpuasa...dan malam ini merupakan malam pertama untuk bertarawih di masjid mahupun surau2....sekejap je kan masa berlalu,rasanya tak hilang lagi memori Ramadhan yang lepas...kini Ramadhan menjenguk kembali...
**walaupun belum umum kat TV,tapi memang confirmlah esok hari puasa...**

Ya be da be duuuuuuuuuuuuu....kita masih bernafas lagi untuk meraikan Ramadhan ini dan masih diberi peluang untuk menjalani ibadah puasa untuk kali ini...syukur masih diberikan kesempatan ini lagi....

Dan di bulan penuh keberkatan ini...kami sekeluarga ingin mengucapkan...

"Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua teman-teman,saudara-mara dan jugak kawan-kawan yang mengenali kami sekeluarga...semoga ibadah puasa dan ibadah sunat kita di bulan ini diberkati dan diambil kira oleh Allah swt hendaknya...ampun maaf dipohon andai ada kata-kata yang menikam kalbu,tertusuk hati mahupun mengguri perasaan...
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak..."
^____^

Di bulan Ramadhan ini jugak memberikan mama dan ayah sebuah memori yang tak akan mama lupa sampai bila-bila...memori melahirkan Rizqullah di malam lailaturqada (25 Ramadhan) membuatkan mama bahagia dan sesuai dengan nama-mu anakku...dikaulah rezeki yang paling bermakna buat mama dan ayah...terasa amat mudah melahirkan mu ke dunia ini anakku...tiada painkiller mahupun epidural yang mama ambil..semuanya terjadi dan dipermudahkan oleh-Nya...syukur melahirkanmu di malam lailaturqada dan buat pertama kali mama dan ayah sambut hari raya bersama-mu anakku....

Dan sedihnya di Ramadhan kali ini ayah tiada bersama kita kerana bertugas di tengah lautan sana....sepatutnya ayah dah pun bersama kita....tapi apakan daya,suratan takdir,qada' dan qadar yang menentukan...ayah masih dilautan sana...dan semoga puasa ayah dipermudahkan dan semoga ayah tak kerja berat di dalam kotak enjin kapal....mama tahu bukan mudah pekerjaan ayah tu...apapun,semoga ayah tabah menghadapi bulan puasa ini tanpa kami disisi...we love you ayah dan hope to see you soon...(insyaallah)

Dan ini pula adalah ucapan mimik muka Rizqullah pada semua kakak2,abang2,auntie2 dan uncle2...

Puasa jangan gigit2 jari tau...nanti batal puasa...
Korek idung pun tak leh....heeeeeeee...
Shaye je yang boleh sbb saya belum wajib puasa lagi...
Errrmmmmm....kalau puasa jangan pura2 terlupa plak yer semua..

Kalau tak puasa...
Allah swt nampak!!!
Di dunia tak kena,tapi akhirat nanti jangan salahkan orang lain tauuuu....

Okaylah...just a short entry tuk malam ini....selamat berpuasa lagi sekali buat semua dan semoga ibadah puasa kita ini diberkati dan diambil kira oleh Allah swt...

Till my next entry...salam sayang dan salam 1 Malaysia buat semua...

As-salam...

Dah...jom siap2 gi terawih!!! 

0 comments:

 
Real Time Web Analytics