November 2, 2011

No more late wake up...

Start semalam Rizqullah dah mula gi Taska...
Maknanya...bermula hari ini,Rizqullah kena bangun awal sbb nak kena transit ke Taska...
Kalau dulu mama angkat turun bawah,baring kat tilam empuk kat bawah plak...
Sampailah kul 8 lebih ke 9 lebih baru bangun tido...
(Rizqullah selalu tido lambat sejak ayah balik...kalau dulu reti je tido kul 10 malam,sejak adanya ayah kat rumah...kul 10 malam dah bertukar jadi 1 pagi...grrrr...)


Mama suka tengok keletah Rizqullah bila dikejutkan dari tido...
Dia punya termenung tuuuuuu...
Sikit punya panjang...kengkadang tu...
Dia ngamok marah2 kat mama sebab kejutkan dia dari tido yang lena...
Aduhaiii...anakku sayang...lepas ni dah x leh bangun lambat2 ek...
Pukul 7 pagi dah kena bangun coz mama dah nak antar Rizqullah gi taska sebelum mama ke opis...sorry sayang,sebab kena tinggal kat Taska...
Insyaallah once everything is settled...Rizqullah leh duduk ngan Uci balik ya sayang...
Insyaallah maid will be available back next year...
(Nak tambah anak...kenalah ada pembantu...tak mampu sengsorang tanpa suami di sisi...)


Dan ini adalah antara scene yang sempat mama captured ketika Rizqullah bangun tido hari tu...tapi yang ni kat Cyberview Lodge...memang Rizqullah tido lena sepanjang malam...

Anak teruna saya termenung jauh selepas di kejutkan...
Ahaaaiiii...Rizqullah,please jangan buat camni setiap hari ya sayang...
Berat hati mama nak tinggalkan Rizqullah kat Taska kalau tiap2 hari buat muka cani...

Dia buat muka comel dia lagiiii...
Haiiiihh...kalau tiap2 hari buat camni...
Memang mama tak antar ke Taskalah jawabnya...

Itu dia...untuk kesekian kalinya...
Dia buat lagi muka comel minta belas kasihan....

Ini adalah antara aksi Rizqullah bila bangun tido....kengkadang tu kesian gak mama tgk dia...kesian nak kejutkan bila dia kelihatan sedang tido lena dan tenang...huhuhu...

Semalam masa amik Rizqullah dari Taska cikgu cakap Rizqullah tak tido lama pun...dalam 45 minit je dia tido...pastu cikgu cakap dia memang tak leh tido bila disuruh tido...aduhaaiii,mama lupa nak cakap ngan cikgu yang dia biasa tido dalam air-cond...pastu atas tilam yang empuk...

Mungkin semalam adalah sesuatu yang berlainan untuk Rizqullah....there is no more kesenangan sangat....kena tido tanpa air-cond dan jugak tilam empuk...and ofcoz...without ayah kat tepi...coz selama 2 bulan lebih ni Rizqullah tido siang ngan ayah...biasalahkaaannn...kalau kat taska tido atas tilam yang nipis je...asalkan tido kaaann...tak perlah sayang...insyaallah everything will be changed nanti...ameen...

Okay...cukup dulu entry tuk kali ini...perasaan mama di kala ini adalah...sedih dan kesian kat Rizqullah sebab kena duduk Taska@Nursery...kalau boleh mama memang x mau anak mama duduk taska@Nursery@rumah bbsitter...tapi apakan daya,this is the only choice that I have...nak berenti kerja nanti ada plak yang cakap mama dok kikis duit suami...tapi kan...dah duit suami I,sukahati bini dialah kan nak buat apa...

Seriously mama dalam dilema sebenarnya...nak terbaik untuk anak dan keluarga...tapi selalu ada kekangan di situ...apa yang mampu mama lakukan adalah...tawakal pada Allah swt yang satu...after all,I have to face this by my ownself...siapalah yang tahu apa yang mama laluikann...hanya Allah swt sahaja yang tahu...

**Luka dihati tak akan pulih begitu sahaja...pada yang tak kenal mama Rizqullah lagi...just nak cakap...I'm the person who not giving forgiveness easily...I didn't forgive and forget...you might be seing me smile and laugh with you,but I still din forgive you..**

Okay...dah...enough merapu meraban...insyaallah sambung lagi...

Till my next entry...salam sayang dan salam ukhwah buat semua...

Have a nice and beautiful day!!!

**Today will be 2nd day Rizqullah kat Taska...and mama is still on leave...hari ni nak uruskan few thing sebelum ayah mula belayar kembali tak lama lagi...**

4 comments:

shark said...

budak2 baru nak skolah cenggitu la..hehe salam perkenalan dari saya :)

ArT-Mashi said...

comeynya.. :)

Mama Rizqullah said...

shark,

Betul tu...asyik termenung je bila suh bangun pagi...kesian pun ada gak..tapi kena gak ajar dia bangun pagi..

Salam perkenalan jugak dari saya...

Mama Rizqullah said...

Art_Mashi,

TQ dear...kombang montots mama ngan ayah dia...ihikss..

 
Real Time Web Analytics