December 1, 2011

I am happy with my life...(sekadar renungan bersama)



Tajuk cam ala2 dilamun badai cinta je kannn...(eh!!ye ke???)
Serius...bila tengok kawan sepejabat kehilangan suami tersayang tempoh hari...
Terdetik dalam hati...
Ya Allah...bagaimana kehidupan dia selepas ini...
Bagaimana dia mengharungi hidup seorang diri tanpa ada tempat mengadu...
Bagaimana dia melalui saat2 anak2 perlukan kasih seorang ayah...
Bagaimana dia melalui hari-hari tuk berdikari seorang diri menjadi ibu dan seterusnya ayah pada anak2 dia yang kian membesar...

Sedih dan hiba mula bertandang di hati mama...
Rasa syukur yang amat hinggap di hati ini...
Walaupun terpisah berbulan-bulan lamanya dengan suami tersayang...
Namun dia masih ada di sisi sebenarnya... 
masih menjadi teman untuk saya mengadu apa2 sahaja...
Dia sudi mendengar walaupun kadang-kadang perkara tersebut buat dia jelik...
Sesekali dia beri feedback atas aduan2 saya...
Walaupun saya tahu dia setakat mendengar...
Tapi itulah dia namanya suami isteri dan saling memerlukan...
Sedikit sebanyak bila saya berkata sesuatu...ada jugak org yang sudi mendengar...
Ada jugak seseorang yang sudi berbahas dengan saya...

Kadang-kadang dia juga jadi tempat saya melepaskan kemarahan yang tiba-tiba menjelma di hati dan fikiran(biasanya pasal family dialah kaaann..)...
Kadang-kadang kesalahan kecil dia pun menjadi kesalahan besar di mata saya...
Kadangkala itu pula...bukan kesalahan dia pun..dia jugak menjadi tempat saya membebel dan melepaskan kemarahan saya...
Namun,dia tetap mendengar dan menyabarkan saya dengan caranya tersendiri...


Bila saya merajuk hati pula...
Dia hanya mendiamkan diri menanti hati saya sejuk...
Sekali sekala dia bersuara...cuba mengusik hati saya dengan lawak2 yang akan mengundang senyuman dibibir saya...
Menandakan hati saya sudah terubat...
Tatkala itu dia akan peluk saya dalam dakapan dia sambil berbisik...
Janganlah merajuk lagi sayang...


Saban hari ketika dia ada di darat...
Dialah yang menghantar dan menjemput saya pulang dari pejabat...
Kadangkala kami akan bersarapan bersama...
Sesekali dapatlah bermanja menyandarkan kepada dibahunya ketiak penat menerjah diri...seakan bau badannya dapat meredakan segala gelodak dalam hati dan fikiran saya...memberi saya satu ketenangan...


Saya masih lagi dapat merasakan semua ini kerana dia masih di sini bersama saya...
Sampai masanya...dia akan pulang ke pangkuan saya semula...
Tatkala dia perlu bertugas di lautan sana...
Allah swt masih meminjam dia pada saya...
Dan saya berdoa agar kasih antara kami sentiasa ada dan segar...
Kami sentiasa menjaga satu sama lain...
Kami sentiasa mengasihi dan merindui satu sama lain...


Tatkala melihat rakan sepejabat...
Terdetik di hati ini...syukur saya masih lagi mempunyai seorang suami tuk menjaga saya...walaupun dia tidak selalu di sisi saya...
Walaupun saya tahu....tanpa dia saya masih boleh mengharungi hidup ini..
Tapi saya mungkin akan terasa kehilangan dia..
Andai Allah swt tidak lagi meminjamkan dia pada saya...


Jadi...di kesempatan ini...saya ingin menyatakan bahawa saya bahagia dengan kehidupan saya kini...walaupun hidup sederhana dan seringkali berjauhan dari lelaki yang saya sayang ini...namun,saya masih ada teman untuk melalui hari2 saya dengan penuh bermakna...tatkala ada kesempatan di mana2 hentian dia...
Dia pasti menghubungi saya dan Rizqullah tuk bertanyakan khabar kami...


Alhamdulillah...syukur atas nikmat ini...


So...mama Rizqullah,pasni hargailah apa yang ada ek...no matter what it is...you have the greatest husband and son at your side...


Thank you Allah swt for this give..
The greatest give in my life...


Okay...dah cukup luahan hati dari mama Rizqullah tuk hari ni...entah kenapa tetiba terdetik rasa syukur di hati ini...bersyukur masih punya suami dalam hidup ini...masih punya seorang lelaki yang amat menyayangi mama dan Rizqullah seadanya...


Till my next entry...salam sayang buat semua!!


Have a nice day!!


**Less than 10 days more to go..then ayah will be start sailing...huhuhu...mood mama ketika ini...unpredictable coz mama tengah demam since last 2 weeks...so,redha jelah dengan ketentuan Ilahi ini...sekurang-kurangnya he still at my sight dan side...so,jangan nak cari pasal yang tak tentu pasal lagi yer mama Rizqullah oiiii...hargailah suami yang berada di sisi tu..karang Allah swt dah amik balik,menangis camne pun tak guna...begitu jugak pada abang sayang saya yer...hargailah apa yang ada di sisi you ni...hari ni mungkin u jumpa I,mana tahu esok lusa I accident ketika ke pejabat..tak sempat nak bertemu mata di hujung nyawa nanti..apapun,I will love you so much for ever and ever...thank you suamiku sayang for everything..now I know why I choose you to be my husband...**

11 comments:

Aida Azryn said...

have a nice day too akak! ;D

yudee said...

semoga Riqullah n family bahagia di dunia n akhirat..amiin

dey said...

Apasal laa asik tbaca entry sedih pasal suami jer ni.huuuhuuuu sedih niha.berjurai jurai airmata ;(

Alin Marlini said...

tak dpt bayangkan jika kehilangan itu berlaku pd kita. anak2 mungkin plg rapat ngan babah dorang. Semoga Allah panjangkan usia org2 yg kita cintai :)

TiraPengemis said...

smga kekal and pjg umo....aminn

Mama Rizqullah said...

Aida,

Thanks dear....semoga semuanya selamat yaa...:-)

Mama Rizqullah said...

Yudee,

Terima kasih yer...semoga kamu jugak bahagia hendaknya...

Mama Rizqullah said...

Yana,

Mana ada sedih ni...muhasabah diri je nih...serius terjentik hati bila pikirkan camne kalau wan x der....camne dorang plak hidup kalau I x der...family is a family...love is love...huhuhu...

Mama Rizqullah said...

Alin,

Betul tu...kadang2 kita ni take for granted je semua benda...kesian gak pada suami kita yang banyak bersabar dengan kerenah kita...

Semoga kita semua hidup bahagia ngan pasangan masing2..

Mama Rizqullah said...

Tira,

Thank you sayang...semoga Tira pun panjang umur dan bahagia selalu...

deno said...

deno doakan mama bahagia di samping famili mama selama-lamanya... amin! :)

 
Real Time Web Analytics