February 21, 2012

An interesting conversation with Rizqullah teacher....

Haaaaaaaaaaaaiiiii...anak!!!
Eh...silap,Haaaaaaaaaaaaiiiiihhh...Rizqullah!!!
Kamu ni bikin mama tergelak je while driving pagi semalam tadi...

Senyum dalam kete je bila mama teringat balik coversation mama ngan teacher Rizqullah...

Okay the conversation was like this...

Teacher : Akak,saya nak tanya sikit boleh??
Saya : Boleh,kenapa teacher??
Teacher : Akak pregnant ke??
Saya : Errrrrksssss!!!!(terkedu kejap sambil memegang perut,entah apa signifikasi tangan pegang situ...cit)...kenapa teacher??saya nampak gemuk ke??
Teacher : Eh!!tak lah kak...Rizqullah cakap hari tu,mama ada adik,wah ada adik dalam pewot mama..
Saya : Eh!!tak adalah teacher...camne saya nak pregnant sedangkan ayah Rizqullah tak ada kat sini...saya saja usik Rizqullah bila dia buat nakal teacher,cakap sayang adik tak sayang dia..bila buat camtu dia dengarlah cakap saya..kalau tak asyik nak ikut lagu dia je...


Rizqullah nak jadi abang rupanya...
Tapi camne nak jadi abang kalau kedekut toys???
Semua benda pun "rizwah punya"...
Alahaaaaaaiii...anak,jujur dan telus sungguh kamu dengan teacher yer...
Kepochi jugak kamu kat skool yerrr...


Mama dah cerita kat ayah,ayah bantai gelakkan mama...
Ayah cakap lepas settle pindah rumah dah boleh usaha jaya...
Hahahaha...kita bagi Rizqullah teman cakap ayah...
Dah sampai masanya jugaklah dia jadi abang and HERO dalam rumah..


Okaylah...cukup dulu untuk kali ini...insyaallah,nanti mama update lagi antara milestone baru Rizqullah...maklumlah orang dah pandai cakap ni...ada je benda dia nak bebelkan...walaupun kengkadang dengar dia menyanyi lagu entah hape2...


Tapi seronok tengok perkembangan dia...


Till my next entry...salam sayang buat semua!!


Have a nice day!!

3 comments:

YaYaNsMuM said...

Memang budak2, suka sgt share ngan teacher..hikhik..kelakar

Mama Rizqullah said...

YayansmMum,

Huhuu...itulah,dulu teacher complain Rizqullah tak banyak cakap kat skool...tup2..sekarang dah memacam story plak...

Cik tikah said...

mama, cptlah kasi adik kat rizqullah. hehe..

 
Real Time Web Analytics