August 10, 2012

Iklan Hari Raya yang meruntun hatiku...

Sedih bangat rasanya tengok iklan dari Bernas ini...
Sesungguhnya bila kita tertawa...masih ada yang berduka di hari raya...
Alangkah baiknya kalau mama boleh mengukirkan sebuah senyuman bagi insan yang tak bernasib baik macam iklan kat bawah ini...

Apapun...jom kita tengok sedutan iklan yang mama amik dari youtube ini... 

Iklan BERNAS bagi tahun 2012...
sungguh meruntun hatiku ini...



 Semoga iklan ini memberi keinsafan dalam diri kita dan sentiasa membuat diri kita rasa bersyukur akan segala nikmat darinya...tatkala kita merasa diri kita ini susah,sebenarnya ada insan lain yang lebih jauh susah dari kita...
Apapun,iklan ini berjaya buat mama menitiskan air mata...di pagi Jumaat nan permai ini...I'm so touch with the courage yang dibawa oleh anak2 ini...demi menemui dan menziarahi pusara ibu tersayang...
Apapun,iklan ini buat mama rindu sangat pada arwah abah...saya pun anak yatim!!(errrksss..apahal!!!)...raya ini pagi2 nak bawak Rizqullah jumpa arwah angku dia...lepas ni lagi dekat mama dengan arwah abah...we are moving to Shah Alam!!
Walauapapun,mama tetap bersyukur kerna dapat menjaga arwah ketika sakit dia hari itu..dapat melihat dia hari2...dapat mencium tangan dia saban hari sebelum keluar mencari rezeki...sesungguhnya Allah swt dah susun segala yang terindah untuk umatnya...bila nikmat itu ditarik barulah kita menghargainya dan melihatnya dari sudut berbeza...   
Okaylah...emo plak pepagi Jumaat ni,apapun...selamat berpuasa di hari yang ke-22...another 8 days to go...insyaallah.   
Till my next entry...salam sayang buat semua...  
Have a nice day!!
  

1 comments:

abdooss said...

Epilog - Perasaan itu ibarat sebuah empangan, ada masanya dapat menampung air seluas tasik, namun ada masanya empangan retak, bahkan pecah jua. Mungkin saya sebak kerana;
1. Saya rapat dengan golongan cacat penglihatan (saya sukarelawan di Peratuan Orang Buta Malaysia di Brickfields KL)
2. Saya kehilangan ayah kandung pada usia kecil, teringat kehilangan kaih sayang dan tempat bergantung. Alfatihah buat Arwah Walid.
Dari fb orang rumahku ;
"salam...subuh tadi...bangun agak lewat...4:50 macam tu...masak nasi goreng dan sempat goreng ikan je. makan dalam pukul 5.30...tetiba laki ku yang tercinta start bercerita (seperti biasa yang mana katanya bercerita adalah hobi dari kecik lagi. heheheh). dia bercerita tentang iklan hari Raya untuk Bernas..aku tak pernah tengok lagi iklan tu...dari start dia bercerita, dia tersedu2...conpius lak aku...dia nangis2 cerita kat aku pasal iklan tu...betul2 punya nangis...dia selalu koya je...tapi pagi tadi dia nangis sungguh2...aku dah lah lambat makan sahur...nasi goreng yang aku masak tu pulak rasa sedap pagi tadi...tapi...disebabkan dia tetiba sensitf tu...tergendala makan aku...sabar ye abg...tu lakonan je...budak2 tu dapat duit berlakon iklan...:)

 
Real Time Web Analytics